„Moje tijelo i briga o zdravlju“

Projekt odgojno-obrazovne skupine “Bubamare”

Mlađa mješovita odgojno obrazovna skupina „Bubamare“(3-5 g.)

Pedagoška godina: 2020.-2021.

Odgojiteljice: Nataša Juričić i Dijana Župan

Trajanje projekta: rujan 2020. – veljača 2021.

GLAVNI CILJ: Upoznavanje ljudskog tijela, načina na koji možemo brinuti o vlastitom zdravlju, ali i o zdravlju drugih.

GLAVNE ZADAĆE:

  • Upoznavanje ljudskog tijela: građa, kosti, mišići, unutarnji organi i krvožilni sustav
  • Usvojiti nazive dijelova tijela i spoznati njihovu funkciju
  • Spoznati što je koronavirus i koju bolest uzrokuje (Covid-19)
  • Razvijati brigu za ljudsko zdravlje (pravilna prehrana, higijena, tjelesno vježbanje)
  • Razvoj pojma o sebi (ime, spol, izgled…)
  • Stvaranje bolje slike o sebi (osvještavanje svega u čemu je dijete dobro…)
  • Razvoj samovrednovanja (Samoprocjena: što mogu – što još ne mogu…)
  • Razvoj empatije (suosjećanje, briga za druge)
  • Stjecanje iskustva o uzročno posljedičnim vezama (kašalj-sa i bez ruke preko usta, istraživanja, pokusi, isprobavanje…)
  • Spoznati zanimanja stomatologa i liječnika
  • Razvoj pozitivnih stavova prema sebi i drugima (zdrav život, prehrana, osjećaji…)
  • Razvoj slušne percepcije (osluškivanje otkucaja srca stetoskopom, ritam, dinamika…)
  • Razvoj percepcije mirisa i okusa (mirisi i okusi hrane, pića…)
  • Razvoj sposobnosti uočavanja odnosa i veza među ljudima (zanimanja, humanitarna pomoć, djelovanje ljudi jednih na druge, pomoći nekome…)
  • Stjecanje iskustva o uzročno posljedičnim vezama (istraživanja, pokusi, isprobavanje…)

VRSTE AKTIVNOSTI: Na temelju praćenja interesa djece provodile su se razne životno praktične, društveno zabavne, umjetničke, istraživačko spoznajne, aktivnosti raznovrsnog izražavanja i stvaranja i aktivnosti s kretanjem kako bi se u potpunosti mogli zadovoljiti djetetovi interesi.

  • Životno praktične i radne aktivnosti:
    • Spoznajemo kako pravilno održavati osobnu higijenu, kako pravilno sjediti na stolici
  • Društveno zabavne igre i aktivnosti:
    • Memori igre, poklapalice, slagalice
    • Kvizovi znanja, igre pamćenja
    • Simbolička igra liječnika i stomatologa
  • Umjetničke aktivnosti:
    • Slikovnica Koronko želi ići u vrtić, pjesme, recitacije, priče
  • Istraživačko spoznajne aktivnosti:
    • Razne knjige i enciklopedije vezane za istraživanje ljudskog tijela
    • Promatranje modela 3D ljudskog trupa i sebe u ogledalu
    • Rendgenske snimke
    • Pokusi, vježbe disanja
  • Raznovrsno izražavanje i stvaranje:
    • Likovno izražavanje različitim tehnikama (crtanje – autoportret, rezanje, lijepljenje) i uz pomoć pedagoški neoblikovanog materijala – simulator pluća, veliko zubalo, unutarnji organi, kosti, krvožilni sustav (folija, plastične čaše i boce, slamke, kamenčići, žice, baloni, spužva, najlonke, stiropor, vata…)
    • Izrada plakata sa zanimljivostima o ljudskom tijelu i poznatim narodnim izrekama
    • Modeliranje čovjeka od slanog tijesta i pjenastog plastelina
  • Aktivnosti s kretanjem:
    • Svakodnevno tjelesno razgibavanje i vježbanje
    • Svladavanje prepreka na poligonu
    • Vježbanje na svježem zraku

TIJEK PROJEKTA: Projekt je planiran na djetetovim interesima vezanim za bolje upoznavanje sebe, svoga tijela i svojih mogućnosti. U kombinaciji s trenutnom situacijom pandemije koronavirusa, o čemu se u sobi svakodnevno razgovaralo, započeo je projekt „Ljudsko tijelo i briga o zdravlju“. Tako se temeljitije krenulo sa boljim upoznavanjem vlastitog tijela, načinima kojima možemo očuvati vlastito zdravlje, ali i zdravlje drugih.

Tematske cjeline projekta:

  • građa i dijelovi tijela,
  • kosti,
  • mišići,
  • unutarnji organi i krvožilni sustav.

Tijekom projekta oformio se istraživački centar u sobi koji je bio vezan za istraživanje ljudskog tijela. Nažalost, zbog preporuka Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo (nemogućnost ulaska roditelja u prostor sobe, kratko zadržavanje u prostoru vrtića) nismo bili u mogućnosti organizirati radionice za roditelje, kao ni posjete djece raznim ustanovama. Suradnju s roditeljima smo ostvarivale na način da su roditelji kod kuće vježbali s djecom ili razgovarali o zdravoj prehrani.

VALORIZACIJA: Kroz projekt „Moje tijelo i briga o zdravlju“ djeca su postala osviještena vlastitog tijela i svojih mogućnosti, usvojila su mnoga znanja o tijelu  i zdrave navike pomoću kojih čuvaju svoje zdravlje, ali i zdravlje drugih.Projekt je dokumentiran i prezentiran ostalim odgojiteljicama  u vrtiću, a poslužit će u i daljnjem radu s djecom i roditeljima.

Izjave djece: