„Moje tijelo i briga o zdravlju“
Projekt odgojno-obrazovne skupine “Bubamare”
Mlađa mješovita odgojno obrazovna skupina „Bubamare“(3-5 g.)
Pedagoška godina: 2020.-2021.
Odgojiteljice: Nataša Juričić i Dijana Župan
Trajanje projekta: rujan 2020. – veljača 2021.
GLAVNI CILJ: Upoznavanje ljudskog tijela, načina na koji možemo brinuti o vlastitom zdravlju, ali i o zdravlju drugih.
GLAVNE ZADAĆE:
- Upoznavanje ljudskog tijela: građa, kosti, mišići, unutarnji organi i krvožilni sustav
- Usvojiti nazive dijelova tijela i spoznati njihovu funkciju
- Spoznati što je koronavirus i koju bolest uzrokuje (Covid-19)
- Razvijati brigu za ljudsko zdravlje (pravilna prehrana, higijena, tjelesno vježbanje)
- Razvoj pojma o sebi (ime, spol, izgled…)
- Stvaranje bolje slike o sebi (osvještavanje svega u čemu je dijete dobro…)
- Razvoj samovrednovanja (Samoprocjena: što mogu – što još ne mogu…)
- Razvoj empatije (suosjećanje, briga za druge)
- Stjecanje iskustva o uzročno posljedičnim vezama (kašalj-sa i bez ruke preko usta, istraživanja, pokusi, isprobavanje…)
- Spoznati zanimanja stomatologa i liječnika
- Razvoj pozitivnih stavova prema sebi i drugima (zdrav život, prehrana, osjećaji…)
- Razvoj slušne percepcije (osluškivanje otkucaja srca stetoskopom, ritam, dinamika…)
- Razvoj percepcije mirisa i okusa (mirisi i okusi hrane, pića…)
- Razvoj sposobnosti uočavanja odnosa i veza među ljudima (zanimanja, humanitarna pomoć, djelovanje ljudi jednih na druge, pomoći nekome…)
- Stjecanje iskustva o uzročno posljedičnim vezama (istraživanja, pokusi, isprobavanje…)
VRSTE AKTIVNOSTI: Na temelju praćenja interesa djece provodile su se razne životno praktične, društveno zabavne, umjetničke, istraživačko spoznajne, aktivnosti raznovrsnog izražavanja i stvaranja i aktivnosti s kretanjem kako bi se u potpunosti mogli zadovoljiti djetetovi interesi.
- Životno praktične i radne aktivnosti:
- Spoznajemo kako pravilno održavati osobnu higijenu, kako pravilno sjediti na stolici
- Društveno zabavne igre i aktivnosti:
- Memori igre, poklapalice, slagalice
- Kvizovi znanja, igre pamćenja
- Simbolička igra liječnika i stomatologa
- Umjetničke aktivnosti:
- Slikovnica Koronko želi ići u vrtić, pjesme, recitacije, priče
- Istraživačko spoznajne aktivnosti:
- Razne knjige i enciklopedije vezane za istraživanje ljudskog tijela
- Promatranje modela 3D ljudskog trupa i sebe u ogledalu
- Rendgenske snimke
- Pokusi, vježbe disanja
- Raznovrsno izražavanje i stvaranje:
- Likovno izražavanje različitim tehnikama (crtanje – autoportret, rezanje, lijepljenje) i uz pomoć pedagoški neoblikovanog materijala – simulator pluća, veliko zubalo, unutarnji organi, kosti, krvožilni sustav (folija, plastične čaše i boce, slamke, kamenčići, žice, baloni, spužva, najlonke, stiropor, vata…)
- Izrada plakata sa zanimljivostima o ljudskom tijelu i poznatim narodnim izrekama
- Modeliranje čovjeka od slanog tijesta i pjenastog plastelina
- Aktivnosti s kretanjem:
- Svakodnevno tjelesno razgibavanje i vježbanje
- Svladavanje prepreka na poligonu
- Vježbanje na svježem zraku
TIJEK PROJEKTA: Projekt je planiran na djetetovim interesima vezanim za bolje upoznavanje sebe, svoga tijela i svojih mogućnosti. U kombinaciji s trenutnom situacijom pandemije koronavirusa, o čemu se u sobi svakodnevno razgovaralo, započeo je projekt „Ljudsko tijelo i briga o zdravlju“. Tako se temeljitije krenulo sa boljim upoznavanjem vlastitog tijela, načinima kojima možemo očuvati vlastito zdravlje, ali i zdravlje drugih.
Tematske cjeline projekta:
- građa i dijelovi tijela,
- kosti,
- mišići,
- unutarnji organi i krvožilni sustav.
Tijekom projekta oformio se istraživački centar u sobi koji je bio vezan za istraživanje ljudskog tijela. Nažalost, zbog preporuka Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo (nemogućnost ulaska roditelja u prostor sobe, kratko zadržavanje u prostoru vrtića) nismo bili u mogućnosti organizirati radionice za roditelje, kao ni posjete djece raznim ustanovama. Suradnju s roditeljima smo ostvarivale na način da su roditelji kod kuće vježbali s djecom ili razgovarali o zdravoj prehrani.
VALORIZACIJA: Kroz projekt „Moje tijelo i briga o zdravlju“ djeca su postala osviještena vlastitog tijela i svojih mogućnosti, usvojila su mnoga znanja o tijelu i zdrave navike pomoću kojih čuvaju svoje zdravlje, ali i zdravlje drugih.Projekt je dokumentiran i prezentiran ostalim odgojiteljicama u vrtiću, a poslužit će u i daljnjem radu s djecom i roditeljima.