Projekt “Slikovnica i ja”
Projekt srednje mješovite odgojno-obrazovne skupine „Bubamare“(4-5 g.)
Srednja mješovita odgojno obrazovna skupina „Bubamare“(4-5 g.)
Odgojiteljice: Nataša Juričić i Dijana Župan
TRAJANJE PROJEKTA: 18.10. 2021-24.12.2021.
GLAVNI CILJ: potaknuti interes djece za slikovnicom
GLAVNE ZADAĆE:
- Upoznati različite vrste i teme slikovnica (zdravlje, životinje, emocije, priroda, bajke,
basne…) - Naučiti kako čuvati slikovnicu (pažljivo okretanje listova, spremanje na policu..)
- Spoznati važnost čitanja/listanja slikovnica (upoznavanje i prepoznavanje boja, likova, bića, slova, brojeva)-razvoj dječje spoznaje
- Razvoj pamćenja (aktivno slušanje)
- Razvoj govora (prepričavanje, verbaliziranje osobnih dojmova, mišljenja) i bogaćenje rječnika novim pojmovima
- Uključivanje roditelja u odgojno-obrazovni rad (zajednička suradnja: posudba slikovnica, njihovo čitanje zajedno s djecom kod kuće, a zatim razgovor o pročitanoj
slikovnici i dojmovi u vrtiću) - Učenje poštivanja pravila i dogovora (vraćanje slikovnica u vrtić slijedećeg dana)
- Poticati razvoj mašte i kreativnosti (osmišljavanje vlastite slikovnice „Sven je lagao“)
- Poticati razvoj likovnog stvaralaštva (ilustriranje slikovnice prema tekstu)
- Upoznati pravu, veliku knjižnicu (suradnja s OŠ Josipdol)
- Stjecanje iskustva o uzročno posljedičnim vezama (kašalj-sa i bez ruke preko usta…)
- Spoznati zanimanja stomatologa i liječnika
- Razvoj pozitivnih stavova prema sebi i drugima (zdrav život, prehrana, osjećaji…)
- Razvoj vizualne percepcije (uočavanje, prepoznavanje, sličnosti-različitosti…)
- Razvoj slušne percepcije (osluškivanje otkucaja srca stetoskopom, ritam, dinamika…)
- Razvoj percepcije mirisa i okusa (mirisi i okusi hrane, pića…)
- Razvoj sposobnosti uočavanja odnosa i veza među ljudima (zanimanja, humanitarna pomoć, djelovanje ljudi jednih na druge, pomoći nekome…)
- Stjecanje iskustva o uzročno posljedičnim vezama (istraživanja, pokusi, isprobavanje…)
- Razvoj pamćenja (recitacije, pjesmice)
- Stjecati spoznaje o brojevima (mehaničko povezivanje, povezivanje s količinom)
- Razvoj govornih vještina (upotreba jednostavnih i složenih rečenica, smisleno i jasno verbalno izražavanje, pravilan izgovor, slušanje i razumijevanje govora…)
- Razvoj glazbenog pamćenja, sposobnosti doživljavanja i izražavanja glazbom (usklađenost pokreta i glazbe, pjevanje spontano i prema modelu…)
- Razvoj vještine svladavanja različitih likovnih tehnika
- Učenje poštovanja pravila i dogovora (razne didaktičke igre, u radu…)
TIJEK PROJEKTA:
Projekt je započeo spontano za vrijeme obilježavanja Mjeseca knjige. Potrajao je dulje o mjesec dana zahvaljujući dječjem interesu i slikovnici koju su djeca sama osmislila i ilustrirala, ali i zahvaljujući roditeljima bez čije suradnje ovaj projekt ne bi bio toliko uspješan.
VRSTE AKTIVNOSTI:
Na temelju praćenja interesa djece provodile su se razne životno praktične, društveno zabavne, umjetničke, istraživačko spoznajne, aktivnosti raznovrsnog izražavanja i stvaranja i aktivnosti s kretanjem kako bi se u potpunosti mogli zadovoljiti djetetovi interesi.
- Životno praktične i radne aktivnosti:
– Spoznajemo kako pravilno listati slikovnicu
– Spoznajemo kako izgleda velika knjižnica OŠ Josipdol - Društveno zabavne igre i aktivnosti:
– Memori brojevi, boje
– Didaktička igra SLOVO NA SLOVO
– Igre pamćenja
– Magnetna ploča-kraće riječi, imena djeteta i sl. - Umjetničke aktivnosti:
– Pjesme, recitacije, priče - Istraživačko spoznajne aktivnosti:
– Posjet školskoj knjižnici
– Posjet vrtićkoj knjižnici
– Internet sadržaji za djecu
– Slikovnice donesene od kuće - Raznovrsno izražavanje i stvaranje:
– Pričanje po slikama, prepričavanje, verbaliziranje svojih doživljaja, dojmova
– Likovno izražavanje ( ilustriranje slikovnice prema tekstu) - Aktivnosti s kretanjem:
– Ples, pantomima
VALORIZACIJA:
VALORIZACIJA: Kroz projekt „Slikovnica i ja“ djeca su postala svjesna važnosti slikovnice. Razvila su mnoge spoznaje i percepciju svijeta oko sebe ali i izmišljenih svjetova zahvaljujući bajkama i basnama. Počela su pokazivati interes za slovima, brojevima i bojama koji nas uvode u nove spontane i planirane aktivnosti. Većina djece poboljšala je aktivno slušanje i govorno izražavanje. Projekt je stoga bio vrlo uspješan i svrhovit.
- Slikovnicu SVEN JE LAGAO možete pregledati ovdje: https://bit.ly/3IHU9JB
- Slikovnicu PRODAVAONICA OSMIJEHA možete pregledati ovdje: https://bit.ly/32AN2mM