Pedagoška godina 2023./2024.
MJEŠOVITA VRTIĆKA ODGOJNO – OBRAZOVNA SKUPINA „MIŠIĆI“
PROJEKTNI RAD – „TO SAM JA – MALA BEBA“
ODGOJITELJICE: Anita Blašković, Diana Rupčić,
Doris Puškarić, studentica ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja
TRAJANJE PROJEKTA: siječanj 2024. – svibanj 2024.
CILJ PROJEKTA:
- proširenje znanja o životnoj dobi kad su djeca bila male bebe
GLAVNE ZADAĆE PROJEKTA:
- potaknuti znatiželju prema članovima obitelji i razvijati empatiju prema njima – dolazak brace ili seke u obitelji
- potaknuti osjećaj pripadnosti i emocionalne sigurnosti u obitelji
- istraživati kako beba živi u maminom trbuhu
- kako se brinuti o maloj bebi – njega i prehrana beba
- istraživati rast i razvoj beba – kretanje, način komunikacije (plač, gestikulacije, prve riječi, tepanje…)
- pomoću fotografije opisati sebe – kad sam bio mala beba
- kako bebe izražavaju svoje emocije i potrebe – istraživati pomoću fotografija, saznanjima od roditelja
- čitati priče, slikovnice i poticati verbaliziranje, prepričavanje, razvoj pažnje, pamćenja, sposobnost zaključivanja, kritičkog i kreativnog mišljenja
- poticati međusobnu suradnju i suradničku igru
- ostvariti suradnju s roditeljima u prikupljanju materijala za obogaćivanje igre u obiteljskom kutiću
- razvoj glazbenog pamćenja te sposobnost izražavanja glazbom, stvaranje zvukova zvečkama za bebe, šuškalicama i ritmičko izražavanje
- potaknuti djecu na odvikavanje od pelena i duda varalica
AKTIVNOSTI ZA OSTVARENJE RAZVOJNIH ZADAĆA:
- unutar obiteljskog centra:
- oformiti mjesto za lutke (bebe) i obogatiti dječjom odjećom, obućom za bebe i svime što je potrebno za njegu, prehranu beba – dude varalice, bočice, slinavci, pelene, kremice, vlažne maramice
- u suradnji s roditeljima obogatiti centar kadicom za kupanje beba, kolijevkom za bebe, kolicima za bebe
- postaviti stalak s odjećom i obućom za simboličku igru i igru uloga (mama, tata,beba…)
- kroz igru uloge i simboličke igre uočavati obiteljske odnose
- izraditi plakat sa fotografijama djece kad su bili male bebe- uočavanje, uspoređivanje (sličnosti – razlike; blizanke), odnosi (dijete – roditelji), opisivanje (verbaliziranje) – bilježiti dječje izjave
- crtati i slikati – moja obitelj, kad sam bio mala beba
- izrada okvira za obiteljsku fotografiju – ukrašavanje flomasterima
- usvajati tekst, melodiju i pokrete prigodnih pjesmica o bebi „Mama voli bebu“, „Seka“, „Avanture maloga Juju“
- obraditi tematske slikovnice „Čarli se brine o svojoj sestrici“, „Stiže beba“, „Ovčicu je strah jer će dobit brata“, „Gledaj ova mala slatka lica“
- slušati uspavanke „Sleepy baby“, „Good night“, „Sweet dream“
- pjevati uspavanke; osmišljavati uspavanke
- pomoću zvečki za bebe ritmičko muziciranje
- voditi lutke u šetnju (bebe), voziti ih u kolicima na otvorenom, nositi ih u naručju, kupati lutke,
- postaviti aplikacije kako beba raste u maminom trbuhu po mjesecima
- praćenje rasta bebe u maminom trbuhu – suradnja s roditeljem (trudnom mamom koja će uskoro roditi)
TIJEK PROJEKTA:
Projekt „To sam ja-mala beba“ započeo je znatiželjom i interesom djece u ulozi mame koja stavlja bebi pelenu i s puno empatije pazi, hrani i previja bebu. Svakodnevnom simboličkom igrom djeca su vlastita iskustva iz obitelji prenosili i obogaćivali je. Da bi obogatili obiteljski centar uz pomoć roditelja djeca su donosila sve što koriste bebe što je potaknulo pitanja kako su izgledali kad su bili bebe, kada su nosili pelene i da li ih koriste još uvijek ,jesu li koristili i imaju li sada još uvijek dude varalice. Izradili smo plakat sa fotografijama djece kad su bili male bebe i uspoređivali, uočavali i spoznavali ono što ih je zanimalo. Ponudom raznolikih poticaja i izvora informacija djeca su imala priliku istraživati kako to beba živi u maminom trbuhu, kako se brinuti o njoj kada dođe na svijet, zašto bebe plaču, kako se bebe uspavljuju i mnoga druga pitanja kako to obično biva u mudrim dječjim glavicama. Pratili smo dječji interes i razvijali projekt kroz glazbene i likovne sadržaje i stvarali ugodno i pozitivno okruženje.
VRIJEME TRAJANJA PROJEKTA:
Projekt „To sam ja – mala beba“ potaknut je krajem siječnja 2024. ulogom djece kao male bebe u simboličkoj igri. Praćenjem interesa i istraživanja djece u suradnji s roditeljima obogaćivali smo i stvarali poticajno okruženje čime je interes djece u projektu prisutan do svibnja 2024.
ZAKLJUČAK:
Ovim projektom koji je započeo dječjom znatiželjom naglašen je i ostvaren glavni cilj, a to je razvijanje ljubavi, empatije, stvaranje slike o sebi u obitelji te intenzivnija suradnja s roditeljima.