Jaslička skupina „Ježići“ hrabro je zakoračila u svoje prve vrtićke dane. Našoj skupini pridružilo se sedam „novih“ i radoznalih „Ježića“ koji su započeli svoju avanturu u vrtiću.
Rujan nam je bio obojan brojnim emocionalnim stanjima kako djece tako i roditelja. Period njihove prilagodbe ponekad je bio izazovan za njih i njihove roditelje, ali „Ježići“ su prije svega bili jako hrabri te su ubrzo krenuli veseli trenutci istraživanja i upoznavanja nove okoline.
Osnovna zadaća bila nam je osigurati djeci okruženje u kojem će se osjećati prihvaćeno, sigurno i opušteno. Tijekom planiranja aktivnosti i poticaja vodili smo računa o potrebama djece. Pažnju obraćamo i na razvojne faze djece i različite potrebe u tom periodu. U tu svrhu potičemo samostalnost u jelu i piću, pranju ruku, obavljanju fizioloških potreba i ostalih životno-praktičnih aktivnosti.
Mjesec rujan je mjesec u kojem dolazi do promjene godišnjeg doba, pa nam je jesen pokucala na naša vrtićka vrata i donijela sa sobom raznovrsne aktivnosti; istraživali smo i manipulirali jesenskim plodovima, oslikavali „Jesensko stablo“ temperama, usvajali stihove i pjesmice. Nove pojmove o jeseni djeca su spoznala kroz zajedničko čitanje slikovnica i priča kao što su: „Jesen na putu, Dobročudni jež, Juha od bundeve i mnoge druge.“ Time smo potaknuli razvoj receptivnog govora kod djece i bogaćenje rječnika.
Prvi tjedan u listopadu je „Dječji tjedan“ te smo ga obilježili kroz najdražu dječju aktivnost a to je igra. Na razini skupine izradili smo likovni rad – plakat „Djeca nose svjetove na dlanu“. Obilježili smo i „Dan kruha i zahvalnosti za plodove zemlje“ kroz sklop aktivnosti. Izrađivali smo slano tijesto, mijesili ga, modelirali te izrađivali svoje kruščiće i peciva. Svakodnevno smo pjevali pjesmicu „Mali pekar“ pri čemu su djeca uživala u imitaciji pokreta iz pjesmice.
Da nam svakodnevni boravak u skupini bude što ljepši od pedagoški neoblikovanog materijala izrađivali smo ukrase za prostor, otiskivali ruke za mobile, zajednički radili na izradi poticaja (igra kestenima, senzorna kutija…).
S obzirom na potrebu djece za kretanjem, svakodnevno provodimo jutarnje razgibavanje uz vesele dječje pjesmice. Na vrtićkom igralištu najviše se volimo igrati u pješčaniku, koristiti se guralicama i toboganom. Na taj način jačamo društvene vještine, djeca postaju motorički i fizički spretnija a istovremeno razvijamo ljubav prema prirodi koja nas okružuje.
S puno volje, želje i energije nastavljamo dalje u nove aktivnosti, usvajati nove spoznaje.