Što se radilo od listopada do travnja u programu predškole?

Od listopada do travnja u predškolskim skupinama “Josipdol” i “Oštarije” provodile su se brojne planirane aktivnosti kroz koje su djeca usvajala različite vještine i razvijala važne kompetencije u poticajnom i veselom okruženju.

Jesenje aktivnosti

U jesenskim mjesecima obilježili su se Dani kruha te su se upoznavali plodovi jeseni. Kroz razgovore o promjenama u prirodi, voću, povrću i radu ljudi u jesen, djeca su razvijala govorno izražavanje i bogatila svoj rječnik. U aktivnosti su se uključivale pjesme, igre i istraživački sadržaji koji su dodatno osnaživali spoznajne i jezične vještine.

Blagdansko razdoblje

U prosincu su se provodile pripreme za dolazak sv. Nikole, sijanje pšenice za sv. Luciju te razgovori o značenju Božića. Izrađivale su se čestitke i ukrasi, čitale blagdanske priče i pjevale pjesme. Djeca su kroz igru i glumu razvijala scensko izražavanje te su se poticale mašta i izražavanje osjećaja.

Zimske teme

Tijekom zimskih mjeseci obrađivale su se teme o zimskim uvjetima, životinjama i sportovima. Naglasak se stavljao na prijateljstvo, suradnju i zajedništvo. Kroz stihove, pokret i simboličku igru djeca su razvijala emocionalne i socijalne kompetencije, učeći o međusobnom poštovanju i suradnji.

Veljača i igre uloga

U veljači su se provodile aktivnosti vezane uz Maškare i Valentinovo. Djeca su kroz igru uloga razvijala maštovitost i emocionalno izražavanje. Izrađivale su se krinke, čestitke, razgovaralo se o emocijama i važnosti prijateljstva te se poticalo verbalno izražavanje osjećaja.

Tijelo i zdravlje

U ožujku su se aktivnosti usmjerile na temu “To sam ja – moje tijelo”. Djeca su učila o zdravlju, higijeni, važnosti pravilne prehrane i redovitog kretanja. Razvijala se svijest o brizi za vlastito tijelo kroz različite edukativne i praktične sadržaje.

Proljeće i dan očeva

S dolaskom proljeća djeca su s oduševljenjem promatrala promjene u prirodi te učila o proljetnicama, sve više boraveći  na svježem zraku. Kroz igre uloga, priče i razgovore poticalo se razvijanje govornih vještina, scenskog izražavanja, mašte i sigurnosti u izražavanju pred drugima. Obilježen je i Dan očeva – djeca su s puno ljubavi crtala portrete svojih očeva, izrađivala čestitke te im posvetila prigodnu recitaciju.

Uskrsne aktivnosti u predškolskoj skupini

Uoči Uskrsa u skupini su se provodile raznolike aktivnosti kojima se obilježavao blagdan u poticajnom i veselom okruženju. Djeca su bojala pisanice temperama, ukrašavala ih šećerom i drugim materijalima te izrađivala predloške pisanica za uskrsni pano. Izrađivale su se i uskrsne čestitke koje su djeca s veseljem oslikavala i ukrašavala. Kroz ove aktivnosti djeca su pokazala veliku maštovitost i trud. Pričale su se priče o Uskrsu, uskrsnom zecu, pilićima i drugim blagdanskim motivima, a kroz razgovore se upoznavalo s uskrsnim običajima i tradicijom. Učila se i kratka prigodna recitacija kojom je zaokružena ova tematska cjelina. Blagdansko razdoblje proteklo je u znaku zajedništva, kreativnosti i veselja, ostavljajući djeci lijepe uspomene i doživljaj zajedničkog stvaranja.

Razvoj grafomotorike i priprema za školu

Tijekom cijele pedagoške godine provodile su se aktivnosti s naglaskom na razvoj grafomotorike, koristeći raznolike materijale, radne listove i zadatke prilagođene dobi djece. Osim fine motorike i koordinacije oka i ruke, razvijala se koncentracija, pažnja, dosljednost u izvršavanju zadataka, logičko zaključivanje, povezivanje, prepoznavanje prostornih i vremenskih odnosa. Poseban naglasak stavljao se na jačanje osjećaja pripadnosti skupini, socijalizaciju, razvijanje prijateljstava i međusobnu povezanost. Sve navedeno predstavlja temelj za pripremu djeteta za buduće životne i školske izazove.

Tjelesna aktivnost i priredba

Paralelno s pripremama za školu, djeca su se aktivno uključivala i u pripreme za malu olimpijadu, kroz raznolike tjelesne aktivnosti koje potiču snagu, izdržljivost i timski duh. Kako se pedagoška godina bliži kraju, mališani s veseljem sudjeluju u stvaranju završne priredbe – posebnog događaja kojim se na simboličan način slavi njihov rast, uloženi trud i dragocjene uspomene iz vrtićkih dana.

Odgojiteljica: Lucija Mareković