Ptičice u jasličkoj skupini „Ježići”

Krajem siječnja započeli smo s aktivnostima vezanim uz ptice. Kroz pjesmicu „Pjevala je ptica kos”, slikopriče „Razbojnik sa žutom pjegom” i „Ptičica gradi kućicu“, igrokazom „Slavujeva pjesma – Zima”, djecu smo poticale na govor, slušanje i razumijevanje govora.

Krenuli smo od početka. Prvo smo saznali kako ptica izgleda, imenovali smo dijelove tijela (oči, kljun, krila, rep, noge), a potom smo izrađivali ptičice od stiropor kuglica pomno prateći da ptičica ima sve dijelove koje smo prethodno usvojili. Kroz priče smo saznali čime se ptice hrane, opipavali hranu za ptice (sjemenke) te pritom razvijali sjetila dodira, vida i njuha te usvajali riječi i značenje za glatko i hrapavo. Izrađivali smo hranilice koje smo izvjesili na vrtićku terasu kako bi ptičice koje nam dođu u posjet, mogle nešto „prigristi”. Osjetilima dodira i mirisa istraživali smo prirodne materijale kojima ptice prave gnijezda (suho sijeno, slama, grančice, perje) i kako gnijezdo izgleda te smo i sami izradili kartonska gnijezda koja smo postavili na zidnu ploču u vrtićkom hodniku kako bi djeca tijekom boravka na hodniku imala priliku manipulirati s ptičicama i gnijezdima. U sobi boravka djeca su imala priliku na magnetnoj ploči složiti kućicu od ponuđenih kartonskih elemenata te manipuliranjem ptičicama usvajati
prostorne odnose: iznad, ispod, u, pokraj. Također su im ponuđene magnetne ploče s karticama raznovrsnih ptičica za slaganje, nizanje od veće prema manjoj, itd. S obzirom da su djeca iskazala veliki interes za slaganjem puzzla i raznih slagalica, napravljena im je slagarica sa slikom rode, lastavice i vrapca koji su jedne od poznatih ptica u našim krajevima.

Zahvaljujući lijepom vremenu imali smo prilike osluškivati ptičji pjev na vanjskom prostoru te smo lijepo vrijeme iskoristili za igru na vrtićkoj terasi. Djeca su uživala u posljednjim zimskim danima u snijegu, a sunčane dane iskoristili smo za igru s neoblikovanim materijalima potičući razvoj svih dječjih razvojnih područja kroz aktivnosti konstruiranja i građenja, nizanja, rješavanja potencijalnih problema, razvijanjem motorike i svladavanjem prepreka, a osobito smo poticali razvoj govornih vještina. Kako smo se proveli, možete vidjeti u priloženim fotografijama.